onsdag 28 januari 2009

Relationer

Det här med relationer är inte lätt.
Vänskapsrelationer måste vårdas, kärleksrelationer likaså.
Att undvika missförstånd och att alltid vara riktigt ärlig är inte det lättaste.

Även om kärleken finns, är det inte säkert att det alltid räcker när 2 ska få ut minst lika mycket av ett förhållande som man "stoppar in" i relationen.

Satt jag på den ultimata lösningen och sanningen, skulle familjerådgivningarna inte behövas, inte axlar att gråta ut på heller.

I min närhet har jag sett flera relationer ta slut det gågna året, andra inledas.
Jag ser hur alla kämpar för att få behålla en liten del av sitt eget jag i denna cirkus av kompromisser.

Ibland verkar separationer vara så onödiga, så fulla av misssförstånd att ett enkelt ryck borde kunna lösa knuten. I andra fall det enda rätta.

Vem är jag att döma?

Inga kommentarer: