söndag 25 januari 2009

Vänner

Har funderat lite på det här med vänner.
Vet att jag som tonåring generaliserade och systematiserade vänner. Vilka var bekanta, kompisar, polare och bästisar?

Med ålderns rätt är det inte lika viktigt var på skalan människor hamnar.
Många bekanta faller ifrån eller flyttar,andra finns kvar i periferin, åter andra känns lika nära och kära trots många års och mils avstånd.
Nya kommer till. Kanske inte lika snabbt eller enkelt som när jag var barn men ändå.

Jag besökte just en sådan ny vän igår.
Trevligt!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag tycker inte att det är så viktigt att kategorisera vänner. Jag vet själv vilka som är närmast, men det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att det är dem jag alltid vill umgås med. Det bästa är att få återupptäcka gamla bekantskaper och utveckla de relationerna!

Anonym sa...

Man vet vad som är rätt att omge sig med, även om omge kan bara ett vitt begrepp, där åren och milen skiljer. Man omger sig med människor som betyder något, som tillför.

Kram