fredag 6 februari 2009

Blötsnö och dammsugare

Efter en tur ut i djup blötsnö för väl valda delar av familjens barn, har nu lugnet lägrat sig.
Eller så gott det nu kan bli/vara lugnt i detta hus.
Två små sover och två lite större ser på Tintin-film.
Eftersom eftermiddagen kommer bjuda på ett par taxiresor för min del har jag min vana troget försökt "ligga steget före".
Bilen är avsnöad, middagen på gång, diskmaskinen snurrar för första gången idag och tvätten för andra.
Den enda smolken i min städ-bägare för tillfället är nog familjens dammsugares förtidiga frånfälle i veckan.
Förtidig och förtidig förresten.
Den har ju fått jobba hårt i drygt 9 år, en 4-5 gånger i veckan, så jag borde nog inte klaga.
Det är ju så trist att köpa en ny bara.
Ska se vad jag kan hitta på loppis i veckan som kommer...
Har jag tur kommer jag hem med något oumbärligt nytt fynd, troligtvis inte en dammsugare bara..

1 kommentar:

Huskatt sa...

Trist med snabeldraken. Men du får ju gå på loppis! Och det är ju kul*S*