söndag 8 februari 2009

Förrymda tomatburkar

Eftersom jag har en stor familj, brukar jag köpa stora förpackningar av bla tomatkross.
Sisådär en 3 kg burk i veckan brukar kunna gå åt.
Just idag var planen att servera pasta med tomatsås till lunch, inget problem alls eftersom jag så sent som i torsdags köpte en ny stor, fin burk med krossade tomater.
Ett litet problem var det dock- burken var spårlöst borta!
Jag menar, det handlar faktiskt om 3 kg, ingen liten futtig pappförpackning med 400 gr i!?
Borta?!
Visst är mina barn duktiga på att bära runt saker och ställa på nya, oväntade platser men 3 kg tomatkross!!?

Efter ett idogt letande både högt och lågt, gav jag upp och trollade fram tomat ur frysen i stället, familjen + "extrason" måste ju trots allt få mat i sig.

Den försvunna burken har dock kommit tillrätta, maken hade skyfflat in den i ett underskåp där det mest förvaras brödrostar, extra serviser, tomma glasburkar och annat bra-att-ha.
Tänk, det tog drygt 20 år innan han började göra som jag - allt som är undanstoppat och inte längre syns, det finns inte..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste ha varit en ren slump. Jag trodde du skulle finna den i ladan, under en engelsk bil när hjulbyte pågår eller som byggkloss i en trädgårdskoja:)

Huskatt sa...

Vad roligt att han helt plötsligt börjat odla ett intresse för städning...lol

Mångmamma sa...

Ulle: Ack så rätt du kunde ha haft.
Jag letade just efter en komponent i en koja när jag sökte efter den..
Huskatt: Visst är det högst otroligt att min man skulle börja städa men - Han sågs visst med en dammsugare en gång...