söndag 22 februari 2009

Könsabort

Läser till min fasa att det förekommer könsaborter även i Sverige.
Ja, vad trodde jag egentligen? Att vi skulle vara förskonade från sådant skit!
Enligt en professor/kvinnoläkare finns det - "viss förståelse för företeelsen".
Kan inte någon vänlig och medicinskt/biologiskt kunnig person upplysa dessa stackars vilsesimmade havande kvinnor och framförallt deras äkta hälfter om hur det ligger till!?
Jag fick i alla fall lära mig i skolan under biologilektionerna att det var mannens spermier som avgjorde könet på bebisen, x och y kromosomer, ni vet!
En förlegad kunskap kanske?
Det kanske bara är vi kvinnor i väst som har noll möjlighet att påverka könet på våra bebisar?
I övriga världen är det kanske tvärtom, mannen som förväntar sig en arvinge och får stå ut med att hans kvinna bara producerar odugliga flickor - och hon som avgör vad det blir?!
Herregud!
Att människor inte kommit längre i kunskap och utveckling än till strax över stenåldersstadiet i så stora delar av världen.
Vad att göra?

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Upprörd blir man. Förvånad, nja, kanske inte va?

Anonym sa...

Jag blir rädd.