tisdag 28 april 2009

Gäststuga och östgötsk valp?

Har förstått av maken att jag borde sommarstäda vårt annex.
Inte så att han ens andats om det men han påpekade att telefonkontakt med gammal god vän förekommit under dagen.
Denne vän , vars fru (ja, jag vet att ni inte är gifta men jag har lite svårt för sambo-begreppet) läser min blogg flitigt, är på valp-hämtar-expedition snart.
Var i världen förtäljde inte historien men det lät som om det fanns goda chanser för att det skulle vara i våra trakter!?

Nu till städ-biten.
Fanns det möjligheter att de, trots tillhörande djur, skulle vara välkomna?
En så urbota dum fråga!
Visst, det sägs att det förekommer pälsdjursallergi i hemmet men i stort sett alla djurliknande former likväl som så gott som alla humanoider är välkomna till cirkus-mångmamma med familj.

Det finns ju faktiskt ett skäl till varför just den här byn vi bor i är på väg att uppleva sin historias första överbefolkningsboom.
Jag skulle nog tyna bort som en kvarglömd pelargon om jag inte hade tokmycket folk omkring mig nästan jämt.
(Hm, ett fall för pappa Freud, kanske?)

Om jag ska försöka lista de djurarter som inte är välkomna skulle det nog se ut ungefär så här:

Alla former av reptiler.
Råttor och möss. (Bör få vara kvar i skogen, anser jag.)
Sk sällskapsgrisar. (Fånigt!)
Insekter. (Har vi så det räcker och blir över!)
Katter. (Jag gillar, maken gör det inte!)

Sen finns det ju en del humanoider som inte heller skulle vara välkomna men jag är alldeles för finkänslig (ha!) för att namnge dessa här...

Slutsats; Ja tack, kom och hälsa på oss, med eller utan tillhörande pälsklädd bebis!

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Cirkus mångmamma - I like.

Huskatt sa...

Städa när de åkt i stället. Hundhår och kiss...det blir det en del av med valpar vett du...

Rebecka sa...

Pelargon = jättejättetantigt
Tyna bort som en pelargon = tyna bort som en tant

Helt logiskt!