onsdag 29 april 2009

Inte så smart som jag tror..

Ibland verkar jag ha glömt allt jag lärt mig om hur barn funkar!
Jag-som predikar vikten av vettig kosthållning för alla som vill eller inte vill höra på!
Jag-som styrt bort azo-färger, smakförstärkare, märkliga tillsatser (vars enda uppgift i livsmedel verkar vara att tjäna pengar åt livsmedelsindustrin) ur familjens kost, går totalt bet på att förklara mina barns uppförande under gångna eftermiddagen!

Inte förrän god-vän-som-också-var-med skickar kvälls-sms,et faller polletten ner!
Även hennes son har varit speedad hela dagen!

Naturligtvis har vår omställning av barnens förmiddagsfika gett effekt.
Numera är det endast knäckemacka med ost och vatten eller frukt som gäller. Till vardags!
Idag hade vi miniavslutning på vårens aktivitet i kyrkan, hembjudna till en av mammorna.
(Tack så mycket för övrigt, gott och trevligt!)

Vi blev trakterade med en ytterst god kladdkaka, fantastiskt gott!
Tyvärr glupade våra små i sig som om de inte sett en "snarrig" kaka på år och dagar.
Vilket de inte gjort heller!

Någon som hört talas om sockerkick?
Tydligen inte jag!

1 kommentar:

Huskatt sa...

Underbart...socker ges förslagsvis på lördagen till tv och bums i säng direkt efter...så slipper man sockerkickens effekter !
Det förutsätter att de små asen somnar...