lördag 25 april 2009

Skev dygnsrytm?

Jomenvisst!
Det brukar gå utmärkt att vakna på bisarra sätt i detta hus!
Denna morgons uppvaknande kommer nog kommas ihåg länge, länge dock.

Strax före 7 piper min mobil, glömt att stänga av larmet, suck.
I samma stund hör jag ett litet barn som kallar på mig från toaletten, torkhjälp efterfrågas.
Därefter inser jag att de märkligt närbelägna motorsågsljudet verkligen är ytterst närbelägna.
Maken har börjat dagen med lite vedhantering!
Före 7!!

Efter sedvanlig utfodring av barnaskaran, som likt utsvultna vargar kastar sig över frukostbordet, går jag ut med en kopp kaffe till mannen.
Fnittrar glatt och konstaterar att alla har vi våra könsroller cementerade, han nattar barn och sig själv med framgång för att börja dagen med lite "manligt" skotar-arbete, själv roar jag mig med tvätt, disk och brödbak kvällstid.

Då visar det sig att morgonen för makens del börjat redan kl 3, pigg och nyter har han hunnit äta frukost, kolla mail och surfa runt lite i cybervärlden innan det kändes dags för lite kroppsarbete.
Kaffekanna nr 1 är redan urdrucken och erbjudandet om frukost nr 2 emottogs med glädje!

Själv vill jag helst sova kl 3, oavsett om det är natt eller dagtid...

3 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Haha, han behöver vård:)

Huskatt sa...

Morgon pigg..hm...börjar han bli gammal? Hahaha

Mångmamma sa...

Vet inte om han är gammal, morgonpigg eller bara tokstressad.
Det senare gör att han "snuttar" barn och somnar som en stolle alldeles för tidigt periodvis iaf.
Skulle ju kunna förklara varför det är en lysande idè att harva igång skotare och motorsåg runt kl 6 på morgonarna...