måndag 25 maj 2009

Hybris=gudars like?

Ska erkänna en brist.
Jag är förfärligt dålig på att läsa andras bloggar!
Finns ett litet fåtal, vars blogg jag följer.
Nära vänners, eller bara för att språket i bloggen tilltalar mig.
Visserligen har jag inte systematiskt letat mig runt efter alltför många intressanta skribenter heller men när jag snubblar in hos någon är det antingen vackra bilder eller ett säreget språk som fångar mig.
För ett tag.

De vars bloggar som får mig att tokvända för att aldrig återkomma är de vars språk är på katastrofnivå.
Min snobbiga, akademiska bakgrund förbjuder mig att sänka mig så lågt som till att läsa eländet.
Långrandiga upprapningar av dagens händelser i någon mammaledig kvinnas liv med barnvagnspromenader, latte-fikande och ett stadigt väntande på att livet ska återgå till-det-normala-bara-jag-får-börja-jobba-igen eller sk "mammabloggar" med otaliga bilder på magen, tröjorna i st 56 cl som köpts för att ligga på vänt till världens-åttonde-underverk tittat ut, nypiffade barnkammare samt alla modebloggar är givetvis totalfel i min värld.
Klarar bara inte av att upprätthålla tillräckligt med intresse!

Hel-, halv- och kvartskändisars bloggar är om möjligt än mer ointressanta.
Gäsp!
Bara tanken på att tillbringa värdefull tid i sällskap med någon av våra sk mediapersonligheter ger mig rysningar..


Eller så har jag bara inte hittat helt rätt än.
För det kan väl inte vara så att jag lider av hybris?
På riktigt..

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Erkänner avgrunds djup okunskap här...hade väl kunnat googlat i och för sig men...inget fel med lite dumhet :) Vad betyder ordet "hybris"?

Mångmamma sa...

Rubriken ger svaret!