måndag 25 maj 2009

Skrämselhicka! Nu igen!

Nu börjar jag bli väldigt trött på denna Midgårdsorm from hell som envisas med att ringla runt på våra ägor och skrämma skiten ur mig!
Intet ont anande trampade jag runt huset på jakt efter tvätt från strecket och utspridda handukar efter eftermiddagens badande i plaskpoolen.
Där!
Något långt, grå-brunt slingrande som verkar vara ungefär lika långt som kinesiska muren vid första anblicken.

Vid andra, något mer noggranna, titten inser jag följande faktum;
1) Det är troligtvis en snok.
2)Den är lång - men kanske inte mer än en meter, eller något mer..

Snabb är den också.
Med en faslig fart slingrade den in under vinbärsbuskarna och dit mina vänner - tänker jag inte jaga efter.
Bra om den kan ha den goda smaken att ringla vidare ut på gärdet och bli till Ormvråksföda!
Men sådan tur har jag antagligen inte.
Inte Ormvråkarna heller...

1 kommentar:

Huskatt sa...

ORM = RÅTTOR. Skaffa en utekatt eller jävligt många fällor!