måndag 29 juni 2009

Normaltillvaro!

Mycket märkligt får jag vara med om som mångmamma.
Att kliva ur sängen för att inse att ytterdörren är vidöppen är bara väntat, i alla fall om jag har oförskämdheten att stanna kvar i sängen till strax efter 8.

Att hitta väckarklockan ute i gräset, datormusen med sladd på hallgolvet strax brevid minsta sonens visitkort, gosedjur på traktorsläpet, spadar och stenar på köksgolvet, blomkrukor nervälta från verandan, matrummets alla stolar( vill bara påminna om att vi är många i familjen !) uppställda som ett tåg i köket, tomma skålar i kylen, öppna frysskåpsdörrar ( blir frostigt och fint då), grus i handfatet och tomma toarullar under sängen - ja, det är bara normalt!
Sen tillkommer naturligtvis alla, som genom ett under nattetid, duplicerade leksaker som givetvis seglar runt vind för väg genom hemmet på sin jakt efter en trygg hamn.

Allt detta och lite till hann jag med att uppleva före klockan blivit 11 idag.

Är det någon som är förvånad över mitt statement om att jag aldrig hinner ha långtråkigt?

Kvällen är sen och lillprinsessan har svårt att somna, själv längtar jag till kudden, solsvedd och utevistelsetrött som jag är.

Imorgon är en annan dag, då vi ska fira min bästa freundins underverks 3-årsdag.

Putelj på er, grevar och baroner..

6 kommentarer:

fisken sa...

Sv:Du ÄR cool! Har man så sjukt mycket ungar så antar jag att din bil är en ledbuss eller? :-D

ullebengtsson sa...

Buss på dem bara. Hur var det vi sa? Sova kan man göra i graven. Fast det var väl inte det här vi tänkte på då...

Huskatt sa...

Skickar ett grattis :) och får det till att det är sonen som fötts efter din andra dotter?

Mångmamma sa...

Fisken; Skulle nog behöva en ledbuss, får nöja mig med makens tjänstebil från dec -08.
Synd att behöva köra ny bil vartannat år...:)
Ulle; Kanske inte riktigt men tids nog blir nog även jag gammal o grå, då ska här sovas!
Huskatt;Inte min son, än!
"Freundin"= min tyska vännina!
Hennes son!

Huskatt sa...

Vilket snille man är...:)

fisken sa...

Ahhh...och din MAN jobbar på bussbolaget alltså? :-P