lördag 20 juni 2009

Statement!

Gjort en djupdykning blad sk "mammabloggar".
Vilket magplask det blev.
Jag tänker elakt, envist och bestämt vidhålla att de flesta av dessa specialinriktade bloggar är erbarmligt trista och dessutom extremt lika varandra.

Ja, jag har också mindre roliga, intressanta, fyndiga inlägg emellanåt.
Men förhoppningsvis något som berör, väcker en tanke hos läsaren eller ett igenkännande.
I vilket fall som helst ger den mig en chans till perspektiv på min egen stundtals turbulenta vardag.

Min blogg är i första hand till för mig och mitt höga nöjes skull.
I andra hand är den till för den delen av befolkningen som kan läsa.
Eftersom jag själv är en bokmal av storartat format, kommer ni aldrig få se en bild, varken på mig eller något av mina barn här.
Textmassan kanske verkar avskräckande för en ovan läsare, bildfrånvaron gör den mindre eftersökt.
Spelar ingen roll, spelar alls ingen roll...

Jag uppskattar att uttrycka mig i skrift, att hantera det svenska språket, att hitta formuleringar jag är riktigt nöjd med.
Jag ser mig själv som ordvrängare inte bildkonstnär.
Om det kan roa någon annan - håll till godo.

2 kommentarer:

Anna sa...

jag hittade din blogg på familjeliv tror jag. fastnade direkt.
blir inte alls skrämd av att det bara är text. för mig spelar det ingen roll om det är bilder eller inte utan det är ju ändå texten i sig som ska vara intressant.
håller helt med om att många mammabloggar (och andra också) är riktigt tråkiga och likadana. många stavfel, slang och konstiga meningar. stör mig riktigt mycket på det.
det språket du använder är sånt jag fastnar för i bloggar. det är personligt men samtidigt anonymt.

nu blev det väldigt långt men jag hoppas du förstår min poäng ändå.

//Anna

Mångmamma sa...

Anna.
Jättekul att få höra.
Tack.