onsdag 22 juli 2009

Frånåkta gäster och accumulerat tvättberg

Så har gästerna lämnat oss för denna gång.
Inte fullt så sent igår som natten innan, vilket betyder att jag börjar komma i fas med mig själv igen.
Att pimpla vin och sitta på verandan och ljuga halva natten lång är väldigt trevligt.
Och ganska tröttande när små-vilda-glada kräver uppmärksamhet i arla morgonväkt.

Annars bjöd dagen på en mindre trevlig överraskning - tvättmaskinen hade bestämt sig för att ge upp!
Jag är inte den som är den, det stackars åbäket får slita ont i denna familj.
Om en normalårsförbrukning, baserat på ett stort tvättmedelsföretag undersökningar, ligger någonstans i häraden av 300 maskiner tvätt på ett år (i ett "normalhushåll" ), räcker det knappast med 1200 tvättar per år i min familj.

Låter ohyggligt mycket men det är ju bara att multiplicera sig fram.
Ca 4 maskiner om dagen x 7 dagar per vecka x 52 veckor =1456.
Nu händer det faktiskt att jag "slarvar" ibland, kanske struntar helt i tvättberget någon dag eller tvättar färre gånger.

Hursomhaver, finns inte mycket att orda om, bara att företa en expedition till närmsta vitvaruaffär för att blixtsnabbt införskaffa en ny tvättinrättning.
Det har vi ägnat eftermiddagen åt.

När vi ändå var igång, blev det även en ny frys.
Den gamla sjunger på sista versen och det är så lagom roligt att behöva forsla hem något i panik, medan innehållet sakta drippdroppar ner på trägolvet.

Så fort"skrälle 1" är ute, och"skrälle 2" installerad, ska jag med nöje (!) återta mitt hektiska tvättschema! ;)

4 kommentarer:

Huskatt sa...

Låter bekant det där...men bra när inte alla maskiner brakar ihop på samma dag :)

Kanadicken sa...

Hmmm. Du borde nog titta lite narmare pa industriklassificerade tvattmaskiner o.dyl.... :-)

ullebengtsson sa...

Grattis till dina nya arbetskamrater:)

Anonym sa...

Tja´ba,

Tack för senast:-)
Nu har vi hittat hem (och hittat din sida), tråkit att läsa att er tvättmaskin gått sönder, men som sagt, den får ju verkligen göra rätt för sig:-)
Hoppas att du har återhämtat dig, sen sist, tur att den inte blir så ofta...hahaha
Ha´re gott och hälsa HELA familjen

Jättekram

Pia