tisdag 7 juli 2009

It´s a long way from Tipperary..

En gammal bekant från förr ringde idag.
Hon med familj ville komma och leka med oss under semestern.
Lite förvånad blev jag allt, jag menar, så nära var vi faktiskt inte ens när vi bodde i samma del av landet.
Visst, vi sågs några gånger då och då eftersom vi hade barn i samma storlek men inte särskilt ofta mot slutet av vår era på denna bostadsort.

Fast, som den skvallertant jag nu en gång är, kan det ju bli kul att se hur folk och fä förändrats under åren som gått!

Annars är det oftast jag som oförhappandes letar rätt på kompisar från förr, för att spontanringa och köra med utfrågning om livet, barnen och kärleken.
Alltid lika roligt när reaktionen blir som förväntat; tokförvånade!

Kom just på några telefonnummer som måste terroriseras de närmsta veckorna.
Old friends - beware...

2 kommentarer:

fisken sa...

Du har alltså lika många barn som jag har strumpor, 7-8 bilar, motorcykel OCH hästar?
....
När fan hann du med att göra ungarna?

Mångmamma sa...

Ja, du!
Det vette fåglarna?
Lite träning har vi ju hunnit med under alla de år vi levt tillsammans, några gånger har det ju "tagit" sig! :)