torsdag 16 juli 2009

Städ- och astmaattack!

Jodå, dagens rotande i kartonger påminde mest om just arkeologiska utgrävningar.
Att jag ägde så många hästtäcken var förvånande.
De används ju aldrig!
Eller hovkratsar.
Spridda skurar vad det gällde skicket på de, en del var stadda i långsamt upplösningstillstånd tack vare långt framskridna rostattacker, andra var så vitt jag kunde bedöma näst intill oanvända.

Huvudsaken var nog att jag tog ett rejält nappatag med det tilltänkta utrymmet och städade av det.
Lokaliserade även mina tränshängare, sadeldito och andra bra att ha krokar.
Efter städiverns anfall, drabbades jag som väntat av en prydlig astmaattack, dock av det lindrigare slaget.
Gammalt damm och höboss kan trigga igång den allra förnämligaste hosta hos mig.
Nåja, lite svinn får man räkna med, inhalerade bara lite droger av därför avsett slag och gick med liv och lust in för operation "Skruva i väggarna".

Gick sådär.
Stenhårt virke och klen skruvdragare gjorde mig rätt purken.
Att trampa iväg och fynda min borrmaskin, kombinerad med bra skruvdragare, gjorde ju inte saken bättre.
Urladdat batteri!

Önskar jag visste vem jag skulle härja på om det, misstänker att det kan vara jag själv som missat att ladda den...

Åter till hederlig gammal handkraft, skruvmejsel är svår att ladda ur..
Nåväl, fyra tränshängare, varav en i lagom höjd för små-vilda-glada, tre krokar och en påbörjat uppskruvad sadelhängare blev resultatet innan jag fick ge upp för dagen.
Inne väntade en skock hungriga vilddjur som glupskt kastade sig över kvällens sista måltid.

Nu råder frid över gården, dotter och svärson/extrason tittar på film, små-vilda-glada har förvandlats till små-trötta-sovande och själv ska jag vända en tvätt eller två.

Guds frid!

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Trött i armen kanske :) Låter som en kul dag!

Rebecka sa...

Hallå. Du kan ju inte säga "Guds frid" :O