lördag 25 juli 2009

Tvättstuga vs sadelkammare? Ett enkelt val!

Har verkligen ingen tid.
I alla fall inte med det jag "borde" göra.
Vill inte laga mat, tvätta (fast jag gör det ändå), städa...
Har en vag plan om en totalsanering av det som ska föreställa vår tvättstuga.

Fick maken att införskaffa målartvätt åt mig på sin dagliga expedition till "byn" men sen tog det stopp!
Vi pratar om seriös sanering här!

Har istället roat mig och småttingar med fortsatt fix-o-trix i sadelkammaren.
Mycket roligare.
Nu är även fullständigt onödiga hästtäcken framplockade (jag har faktiskt Fjordingar - vad ska de med täcken till?), samt samtliga 42 vojlockar, grimmor, träns, extra sadelgjordar, borstar och annat krafs jag inte saknat de senaste 4 åren.

En gång för länge sen hade jag en skötare till min första häst, hon gillade att köpa onödiga prylar.
När vi flyttade förra gången, snart 9 år sen, fick jag behålla allt det hon köpt.
Summa sumarum; fantastiskt mycket saker jag inte behöver!
Aldrig kommer använda.
Tar upp plats.

Kommer nog att skänkas till behövande vad det lider.

Vad jag däremot saknar är märkligt nog en 3 stycken sadelhängare, några uppbindningsringar, krokar (som aldrig kan bli för många) samt diverse förbrukningsvaror som läderfett, grimskaft, hinkar och liknande.

Snart nog ska mångmammas pedanteri även drabba tvättstugan...

Inga kommentarer: