onsdag 29 juli 2009

Verkligheten överträffar alltid dikten!

Alltså, jag fick nästan rätt!
Fast ändå inte..

JAG var den som kavade mest.
Upp och ner för backen på jakt efter kvarglömda, nödvändiga saker från huset.
Tre gånger den första timmen rantade jag fram och tillbaka.

Under tiden var det far-är-rar som fiskade upp barn ur sjön som nödvändigtvis gjorde en "Melker".
Bada med kläderna på!
En av anledningarna till mina alla turer.

När jag slutligen landat på brottsplatsen, hade mini somnat.
De två mellersta små accepterade att sova skavfötters i underslafen och stor-småtting huserade i ensamt majestät överst.
Efter diverse mackel fick jag den frimärksstora "tattar-termosen" bäddad och barn på rätt plats.
Stor-småtting njöt av att umgås själv med oss föräldrar och stöp i säng först framåt halv ett på natten, tillsammans med far.
Jag insåg att jag inte skulle få plats och gav upp mina försök att använda skohorn för att klämma mig ner i "sängen".
Trampade ännu en gång upp för backen och tog en tur förbi stora sonen, Fb och la mig till sist i lillstugan.

Ska det levas primitivt så ska det!

Igår kväll å andra sidan gjorde vi nya försök till "tälta i sjön"-bravad.
Denna gång lyckades det.
Grannen kom förbi i båt och skänkte nyfångad gädda, lägerelden tog vid efter kvällens grillning, små-vilda-glada fick snällt krypa till kojs efter fält-tandborstning och sen vidtog högläsning.
Inspirerad av andra bloggerskor *blink* plockade jag fram en av "Hicke-böckerna"

Runt tvåtiden i natt vaknade mini och toktjöt, helt desorienterad.
Far-är-rar, jag och mini satt upp någon timme vid elden, såg hur det sakta började ljusna över sjön och hur kanadagässen ilsket patrullerade utanför vår strand.
De brukar anse att stranden är deras personliga toalett.

Det blir nog en natt till på ytterst begränsat utrymme...

5 kommentarer:

Rebecka sa...

Och så brukar du påpeka att jag inte går och lägger mig som jag ska... "Se hur det ljusnar"... Bah!

Huskatt sa...

Låter härligt!
Och det bästa med att campa hemma, är ju att man kan hämta de saker man glömt :) vilket vid vår aktningsvärda ålder kan bli en hel del ha ha ha

Kanadicken sa...

Wow! Njut!

Mångmamma sa...

Stormsteg; Vi hade gått och lagt oss redan vid 11-hugget. Alltså uppjagade av mini!!!
Huskatt; Inte bara min tilltagande ålder som gör att jag fick springa gatlopp upp o ner för backen..Mitt minne är det inget större fel på. som du vet! :)
Kanadicken; Tack, det gör vi!

Rebecka sa...

Tss, skyll på det bara!