fredag 14 augusti 2009

Ge mig lite grå tristess, tack!

Seriöst, nu får jag snart panik.
Kommer förvandlas till ett vrålande, rytande, eldsprutande monster.
Första veckan efter semesterns slut och knappt en vecka kvar före skolstart och jag håller på att bli garanterat galen.

Märks med all tydlig önskvärdhet att mina barn har haft nog av varandra nu.
Över- eller understimulerade?
Över, är min kvalificerade gissning.

Ett evigt gapande, slagsmålsstartande, konfliktande och retande.

Inte bara de som fått nog av varandra, jag har också fått nog.

Rutiner, tidspassning och grå vardag.
Välkommen!

4 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Låter som jag förra sommaren-10 veckor ensam med barnen... Håller helt med dig, välkommen vardag.

fisken sa...

Skönt! Jag trodde att det bara var jag och att socialen skulle knacka på dörren när som helst nu... :-p

Rebecka sa...

Men imorn blir det party i lillstugan med mig och bästa A :D

Huskatt sa...

Snart, snart börjar skolan! JIPPI!