torsdag 20 augusti 2009

Hål på tån!

Andra skoldagen.
Två stycken andraklassare, en liten och en stor sådan, får skjuts av far-är-rar.
Fröken hårfager sussar än så länge sött och två små-killar har övergett frukosten till förmån för skrammelkonsert med kastruller i köket.

Ska rivstarta dagen med en tripp till närmast större stad (nåja) och akut införskaffa nya skodon till sönerna.
Har ju tidigare skrivit om mina söners brist på fotlyftarförmåga och förkärlek för sko-och-fotsläpardito.
Och inte spelar det någon större roll i vilken prisklass jag lägger mig, att bromsa cykeln med tåspetsarna brukar ha den lilla egenheten att skor snabbt tar slut!

Jag begriper faktiskt inte hur snabbt de kan nöta hål på dojjorna.
Eller hur ett par tre dagar gamla skor kan se ut som om de använts av en hel syskonskara, av min barnaskaras antal.
Obegripligt.

Enda smolket i bägaren idag, inför en slik tripp, är väl att affärerna kommer vara knökfulla, barnbidragsdag och skolstartsvecka som det är!
Bäst att hetsa på...

6 kommentarer:

Huskatt sa...

jag tog min tripp i måndags. Då var det inte många i affärerna. Du kommer nog få mer sällskap:)
LYCKA TILL !!!
Och om du inte överlever, du ska vet att jag uppskattat dig som sann kompis och visst kommer jag på begravningen...

Kanadicken sa...

Intressant. Jag har märkt att jag sliter ut skor genom att bromsa bilen... Allvarligt.

Rebecka sa...

Det är ju Pysselkungens hemgjorda sandaler :D

ullebengtsson sa...

Jag förstår vad du menar...Dotterns fötter är nu större än mina och det blir inga dyra skor till en som växer explosionsartat och dessutom sliter skor som en grovarbetare.

Mångmamma sa...

Huskatt; Jag lever fortfarande!!! Men tack ändå! :D
Kanadicken; Du kan inte mena allvar? Bromsar du? Helt fel körteknik, man ska bara gasa!
Rebecka; Helt rätt uppfattat men vi går mot höst nu och jag anser att barn ska ha skor och inte sandaler på fötterna då!
Ulle; Suck, kan bara instämma!

Fisken sa...

Men det FINNS inga genvägar om man vill bli världens bästa speedwayförare då måste man slita ut skorna. (Min mamma fattade aldrig hur jag kunde slita ut vänsterskon...BARA)