lördag 22 augusti 2009

Skelett i garderoben och lik i frysen?

Ok, nu är "gamla" maten överflyttad till "nya" frysen.
Spännande saker som fyndades!
Inget för kräsmagade läsare men er andra kan jag kanske underhålla med min frys bisarra innehåll!

Grönsaker, bär, örter, vegetariska röror, tomatsås, glass, kött, fisk, istärningskuber, frysklampar och hemkokt sursaft.
Så långt inget konstigt. Men...

*Barnens två döda kaniner, ännu ej begravda.
*Fyra stycken moderkakor, ännu ej nergrävda och vårdträdsplanterade på.
* Lammkött, ca 2 år gammalt.
*Tillagat lammkött, ca 1 år gammalt.
*Två stycken rödbetsbullar (vegetarisk rätt) som inte ens var goda när de var nya, för sisådär 1,5 år sen. Varför spara?

Detta sistnämnda, ska omedelbart bums begravas, planteras respektive kastas!

I vissa lägen förstår jag rabiata vegetarianer som hävdar att allt kött är lik.
Och lik, det vill man ju inte gärna ha i frysen!

4 kommentarer:

Kanadicken sa...

Nu börjar jag bli inte så lite fundersam... ;)

Fisken sa...

Ehhhh...? Jag skulle begrava hela frysen för säkerhets skull!

Rebecka sa...

Blä! Bläbläbläbläbläblä!!

Huskatt sa...

ha ha ha, klart lätt att glömma bort sånna saker i frysen:)