onsdag 14 oktober 2009

Morgonstund har...

Jag har varit en god mor och en utmärkt värdinna denna morgon.
Att trava upp i ottan, ställa mig och koka ägg, steka bacon, rosta bröd, langa fram juice, koka kaffe och te samt servera en praktfull frukost, det tillhör inte vanligheterna.
I alla fall inte på vardagarna.

Far-är-rar brukar ha sådana hyss för sig på helgerna och det är alltid uppskattat men att få ihop detta med den helt normala, kaotiska, lätt stressade brist-på-morgon-rutinen som vanligtvis råder, det är en prestation!

Här är det mer; "upp nu, annars missar ni bussen/skolan/förskolan/bilen", alternativt; "rappa på nu och få på er paltorna!"

Far-är-rars del i det hela ska inte förringas, han fick på sin lott att frakta 4 av 6 barn till rätt ställe och helst inom rätt tid också.
Jag fick efter förrättat värv en kopp kaffe i lugn och ro och det mina vänner, det är guld värt!
God morgon! :)

2 kommentarer:

Fisken sa...

Hmmm...jag åt frukost på fel ställe inser jag. :-)

Rebecka sa...

Jag var också snäll i morse (kan bero på att jag var överpigg efter gårdagens ligga-på-sofflocket). Medan Räven duschade plockade jag fram allsköns frukostpryttlar. Bröd och smör och hummus och ost och pickles och juice och kaffe och gurka. Snäll kanin.