lördag 9 januari 2010

Tjoho, jag kan sticka!

Märklig men trevlig dag.
Märklig men trevlig kväll.

Far-är-rar har en kollega som hyser många strängar på sin lyra, bland annat är hon utbildad frisör.
Vi brukar bistå med granris, julgranar, lingonris och dylikt inför varje jul och nu hade hon fått för sig att det var dags att betala igen.
Genom att klippa alla som ville i familjen mångmamma.
Gratis.

Inte nog med det, hon var villig att ta sig hit hem till oss, med sin mor i sällskap, för att bistå med sax och kam samt trevligt sällskap.

Inte illa, inte illa alls.
Make och två söner är som nya i håret inför stundande nystart på arbetsåret.
Tack A, och välkommen åter..:)

Jag har ju tidigare nämnt att jag drabbats av stickningens ädla hantverk på senare tid.
I afton pillades en typisk "tonårsluva" ihop.
Åt Pysselkungen - snart sex år!
Av bara farten blev han så lycklig att han var tvungen att sova med det randiga eländet, rart.

Stor-sonen la rabarber på en tidigare ihopknåpad historia av liknande karaktär, dock utan att sova med den.
Tror jag?

För övrigt kan bara nämnas att det är kallt, blåsigt, slutspurt på jullov, tröttsamt att kånka ved, djurfoder och vatten var eviga dag samt svågers födelsedag, ny extradotters dito och näst intill omöjligt att skilja små-vilda-glada från datorn dagtid (därav den urusla uppdateringen av denna eminenta blogg).

Goder afton!

1 kommentar:

Rebecka sa...

Sv: Haha! Jag har tänkt på dig sen jag kom ut ur affären med skokartongen. Sådan mor, sådan dotter...
Och förresten var det Rävens semla, jag har vett att vänta (på dina hemgjorda)!