fredag 12 februari 2010

Barnarbete och otid!

Jag kan aldrig passa tiden.
Inte så att jag kontinuerligt kommer för sent, snarare att jag alltid är ute i för god tid.
Eller inte har tålamod att vänta riktigt.

Idag kunde jag inte hålla mig längre än till tjugo i två.
Då tyckte jag att jag saknat mina huliganer tillräckligt länge så jag stolpade in på förskolan och hämtade ut/hem dem.

Väl hemkommen kände jag ett trängande behov att gå kalendern en aningens i förväg och bjuda mina små-vilda-glada på semlor till fredagsfikat.

Fast jag är ju en pedagogisk mor som raskt trollade fram ingredienserna, bunkar, rivjärn och slevar för att låta de fyra små samarbeta ihop sitt fika!

Någon måtta på curlandet får det ändå vara! ;)

Trevlig helg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eva, jag avviker från forumet...Blir lite tramsigt/ytligt om du förstår. Bättre om jag får svar från mailen ;-)

Iller

milla sa...

Skratt, vad härligt! Vad gott med semlor...Kram Milla

Märta sa...

Vad härligt det lät! Hoppas att semlorna smakade bra! :)

Madlar sa...

Lite barnarbete mår de bara bra av, dessutom får de bättre aptit ;)