torsdag 4 februari 2010

Marcos von Ring.

Emellanåt får jag för mig att planlöst bläddra i en del av all den reklam som dimper ner i brevlåda.
Mellan extrapriserna hos Ica och erbjudanden hos ÖB fanns idag en helt fantastisk katalog; Direct Shopping!

I denna makalösa broschyr fanns allt från extrabilligafinfina erbjudanden om resor till elcigaretter utan rök, viktminskningsmirakelmediciner, filmklubbserbjudanden och kanske bäst av allt: Marcos von Ring!

Denne isblåögde man utger sig för att vara en av världens främste siare.
Han kommer med ett brådskande upprop till alla oss som är födda mellan 8 juni 1932 och 26 november 1969!

Han vill att vi snarast möjligt ska returnera en kupong med våra adresser, namn, e-mail och givetvis födelseår/månad/dag.
Mot detta ska han kunna utläsa vad för fantastiska saker som kommer att hända oss under de närmsta veckorna, något han säger sig vara helt övertygad om är i görningen.
Just vi, alla födda mellan dessa datum, har något fantastiskt att se fram emot.
Helt gratis och med en speciellt utvald talisman som extragåva.

Tillåt mig småle!
Tragiskt nog kommer tyvärr mer än en stackars vilsesimmad och osäker person gå på den här bluffen.

Noggrann och systematisk som jag kan vara - när jag vill (!)- la jag ner en kvart på att söka på nätet om denne makalösa man, som påstås ha hittat försvunna människor, flygplan och värdehandlingar.

Utöver hans egen sida, finns det en uppsjö av bloggar och artiklar om bluffen Marcos von Ring.
Se själva, googla hans namn och ni får en stunds spännande läsning!

Nja, jag tror jag fortsätter hiva reklamen i pappersinsamlingen direkt!

5 kommentarer:

Milla sa...

Ja tänk vilket pappersslöseri denna reklam är som går direkt till återvinningen här hemma.Kram Milla

Märta sa...

Ibland blir man så less på alla charlataner som uttnyttjar svaga människors sökande efter något att tro på! Usch och Fy! Hela karln borde stoppas i papperskorgen!

Unknown sa...

Han borde polisanmälas.En person som livnär sig på andras olycka är av ren ondska.Hoppas vi kan liera oss emot den här grymheten.

Lena sa...

Jag har anmält honom och en Patrick Gue`rin till konsumentverket och jag tycker också att dom borde bli polisanmäld,det är skam att livnära sej på andras olycka...
Lena

Mångmamma sa...

Heja Lena, rätt gjort.
Har inte ens orkat bry mig tillräckligt själv för att göra det även om tanken föresvävat mig!