fredag 12 februari 2010

Nyhetens obehag?

Det är en märklig dag!

Jag och Bam-Bam är själva, utan resten av min stora härliga stökiga familj, mellan 9.00 och 14.00.
Fröken-Finemang och Pysselkungen leker på förskolan, Sheriffen och Stor-Sonen i skolan och maken drar in pengar.

Skumt.

Jag är inte van vid denna tystnad, detta lugn och denna ro.

Gillar det inte riktigt heller.

Hoppas jag kommer kunna vänja mig, annars måste jag ju på allvar börja attackera vilt främmande barn på byn - och hur skulle det se ut?
Galen medelålders kvinna som försöker "låna" andras telningar.

Hm, ruskigt!

5 kommentarer:

Esbe sa...

Det låter inte lätt! Men jag tror att du vänjer dig och snart blir det soligt och varmt och härligt ute, och då träffar ni säkert många andra utomhus, så kan du snylta bara lite grand i lekparken och så :)

Madlar sa...

Blä, börjar sakteligen att vänja mig av med alla ljud, bröliga tonårsvänner som fikar tomt i alla skåp, överfull tvättkorg, extra nattgäster. Men tyst blir det....o plågsamt tomt när barnen växer upp.

Bina sa...

Jag tycker det är supermysigt att få vara själv med Liten. Bara kunna gosa och snosa och ge henne lite fysövningar. Nu övar vi sitta, stå och ligga på mage och lyfta huvudet.

Mångmamma sa...

Esbe,Madlar och Bina;
Kul att ni tittar in hos mig!

Esbe; Jag vet, jag är bara så van att ha huset fullt så tystnaden blir märklig.
Madlar; Jag gläds åt att det kommer dröja ett tag innan det blir sååå tyst här hemma, Bam-Bam är 2,5 år.
Bina; Mys på med bebis du,det är rätt!

Sofie sa...

Låter ju som ett underbart problem. Att längta efter sin familj :)

Får lite dåligt samvete som klagar över min "enda" lilleman, när jag läser om dig som har ett helt gäng att vara glad över. Så jag tar nog tillbaka mitt erbjudande, han är inte längre till salu.
Och faktiskt har han varit riktigt mysig nu på eftermiddagen/kvällen, så jag tror jag behåller honom själv. Men det är ju bra att veta att spekulanter finns till senare tillfälle ;)