tisdag 16 februari 2010

Tisdag!

Ok, tisdag.
Det brukar innebära en hopp-och-lek tur till kyrkans öppna förskola, först in - sist ut.
Check.
Det brukar inte sällan innebära spontan lunchdate.
Check.
Det brukar också innebära vedhämtning (om jag har otur), taxikörning och eventuellt möte kvällstid.
Check - med undantag av att jag avstod från mötet.
(Ja, jag skolkade.)

Det var roligare att krypa upp i Pysselkungens säng och läsa om djuren i Hackebackeskogen.
Samt sjunga!

Kreativiteten har varit låg under dagen, en påbörjad hopsnodd värmeljuskrona, färdigstickad luva och en himla massa mat är allt.

Mat förresten, lunchdaten bjöd in sig själv och började sen dra i kylskåp och lådor för att hjälpa till med matlagningen.
Första gången på mycket länge som jag lagade mat tillsammans med någon annan än mina egna små, kul.

Nästan allra roligast att lunchdaten är min yngsta (nästan) kompis!

Fast det där med ålder är rätt överskattat.
Frågan är nog snarare vad man hunnit fylla åren med för erfarenheter, än hur gammal man är i passet.

Och vilka slutsatser man dragit av det man varit med om.

Sånt pratade vi en hel del om...

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Du kan verkligen bli vän med vem som helst, det är en bra egenskap.

milla sa...

Ett skönt sätt att umgås på.Kram Milla