fredag 19 mars 2010

Kära lilla krummelur, jag vill aldrig bliva stur...

Inte för att jag anser att jag har för mycket tid, snarare så att jag börjar känna en viss längtan efter att fylla den med ett lite annorlunda innehåll.

Allteftersom barnen växer kan det ju vara dags att förändra.
Inte bara omstuvningarna av för små kläder utan även en naturlig utveckling där luttrade mångmammor börjar fundera på vad de ska bli när de är stora?

Jag har inget som helst behov att identifiera mig med en jobbtitel.
Jag har glatt skuttat runt inom vitt skilda yrken och funnit mig väl tillrätta med det mesta men nu känns det som om 10 år på heltid hemma kan räcka.

(Om vi nu bortser från styrelseuppdrag och annat ideellt arbete..)

Eftersom jag nu är det kontrollfreak jag är, kommer en totalförändring inte att bli möjlig.
Nej, barnen ska inte hystas in på förskola från måndag morgon till fredag kväll för att jag ska ut och förverkliga mig själv.

Känner jag mig själv rätt kommer jag klämma in ytterligare några vakna och aktiva timmar per dygn för att hinna jobba lite grand.
Också - eller kanske utöver det arbeta jag redan utför!

Så vad tror ni?
Några pigga och käcka förslag på vad en mångmamma ska piffa upp sin långsamma vardag med? :)

6 kommentarer:

Madlar sa...

Baka surdeg, piska mattor, knyppla dukspets, göra inlagda rödbetor....eller ta en långprommis o sen sätta sig på trappan i vårsolen med en kopp kaffe o vända näsan mot solen kanske?

Gafflan sa...

Oj, vad svårt! Jag har inga förslag, tyvärr :)

Mångmamma sa...

Madlar; Är du den där lilla flugan på väggen här hemma? ;)
Gafflan; Kom igen - något litet tips kanske...? :)

Mamma Mimmi sa...

Heja Mångmamman - du är min idol när det gäller prioriteringar i livet! Själv klurar jag som mest intensivt på hur man kan lämna kontoret bakom sig för en mer givande och stimulerande verksamhet som betalar ett par av de där förargliga räkningarna som ramlar in men tillåter ett helhjärtat familjeengagemang. Då jag älskar ditt rättframma och välformulerade sätt att skriva tycker jag du ska ge dig i kast med lite krönike/artikelskrivande för att prova vingarna. Det är ju inte som om du har brist på material, däremot är det säkert tufft att hitta tidningar som vågar publícera fritänkande material. Själv tänkte jag så småningom slänga in ett försök till Vi föräldrar el dyl som brukar efterlysa krönikor...misstänker att jag också är för "outspoken", men vågar man inte kan man inte heller vinna! En trevlig helg till dig och stora familjen!

fisken sa...

Köra glassbil?

Mångmamma sa...

Mimmi; Tack.
Fisken; Mowahaha.