fredag 4 juni 2010

Nedräkning...

Jamenvisstja.
Vi hade ju en "släpbar" dator.
Det innebär ju faktiskt att jag kan förflytta mig ut med den.

Sitter nu på min nyblingade veranda bland krukodlade träd, fågelburar, ljuslyktor och spetsgardiner med en kopp kaffe och lyssnar på barnens stim.

Fredag- inte fullt så illa som vanligt.
Sommarglada barn med glass i magarna, 8 skoldagar kvar och fullt med trevliga avslutningsaktiviteter framför oss.
Det kommer bli tjockt vissa dagar men inte värre än att en rutinerad mångmamma kommer ro det i land.
Trots en kommande utlandstripp för far-är-rar mitt i alltihop.

Nu är vi inne i slutspurten av vårterminen, mer hektiskt än så här blir det inte - och konstigt nog njuter jag av det.

Jag måste vara galen?

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Nu har jag lov!

Anonym sa...

Låter så härligt när du beskriver det=D
Jo, hektiskt kan det lätt bli den här årstiden men vädret är ju toppen så man njuter av varenda dag:)

Ha en fortsatt mysig helg.
Kram Milla

Bina sa...

Fast jag tror att jag njuter av terminen-slutar-snart-stressen för att jag vet att det har ett slut och då kommer ett lååååååångt härligt sommarlov med de bästa av barn!

Katarina sa...

Jag är lite som du. Det är en härlig känsla av att vara levande när schemat är späckat.
Ser inte hur stor familj ni har, men jag gissar att den är större än min, med snart sex gossar.
Men det ger många punkter på att-göra-listan det med.......