måndag 7 juni 2010

Tutanchamon?

I mitt stilla sinne såg jag fram emot en sansad måndag.
Lite hemmapulande med ved och ris, mat, tvätt, disk och inte så värst mycket taxiåkande.
Ok då, ganska mycket ved att stapla och en hel del ris kvar att släpa men ändå...

I verkligheten inträffar alltid något som gör att alla planer ställs på ända.
Först ett ärende åt far-är-rar han inte skulle hinna med.
Sen ett samtal från ortopeden där läkarna ansåg att det vore bättre för Pysselkungen att få helgips runt armen istället för bara 3/4 skena.
Tid att infinna sig 15.40.

Låter kanske inte så farligt men med avstånden att fara, antalet barn att forsla runt på och den extra moms jag alltid behöver lägga till i fråga om tid i åtanke, blev det helt plötsligt ännu en dag i bil.

Ved och ris rationaliseras bort idag.
Tvätt, disk och mat tar jag när jag hinner.
Taxiåkandet för hämtning av stor-sonen får bli när det blir.

Vi råddar nog runt den här dagen med, tack vare stora dottern som har sommarlov, bor i stan och kan rycka in som barnvakt åt några huliganer medan Pysselkungen blir vederbörligt inlindad.

Snart kan vi börja leka mumier...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, pyramid kan ni bygga av Ris.

Tänk att det aldrig blir riktigt som man tänkt sig *ler*.
Tur att du är så bra på att organisera ihop en välfungerande dag trots allt:)
Kram Milla

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Ja, tänk att man måste planera allt i stora familjer, och det behövs inte mycket för att det ska falla ;)
Men fixar det säkert med vana ;)

Ebba G sa...

vilket gigantiskt pussel du lägger varenda dag! Du är rik du!