söndag 25 juli 2010

Lågtrycksgnäll!

Ok, nu räcker det med regn.
Två iskalla och regniga dagar på raken är mer än nog.
Alla mina försök till trevlig inomhusaktivitet för de små, brister enbart ut i vilt slagsmål.
Om allt.

Vem som ska sitta i mitt knä när jag läser för dem, vem som ska få hjälpa till med maten, vem som får disponera datorn först osv osv.

Just nu är de utschasade i garaget till far-är-rar, jag stod inte ut med deras eviga gapande längre.

Lite mer av sommaren, solen och värmen skulle inte göra något.
Inte hinner vi måla/snickra färdigt lekstugan, inga bad, inga skojsiga utflykter blir det om det ska fortsätta vara oktoberväder.
Blä.

Ok, slutgnällt för idag.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

För många dagar med regn när det finns sommarlovslediga barn hemma tär på humöret. Nu hoppas vi på sol :D

Anonym sa...

Då passar jag på att lägga till att vår "sten-åker" nu också består av gamla björkrötter!!!
Hihi. Milla

Bina sa...

Barnen klarar vädret bra, men inte jag! Jag blir irriterad och tycker det är allmänt trist. Kallt är det också! Men å andra sidan har jag fått en del sytt istället och det är ju bra!