måndag 16 augusti 2010

Syrebrist och droger!

Jag har träningsvärk.
Inte mycket men ändå.
Upptäckte just flera nypåkomna muskler som fått sig en smäll i höjd med ljumskarna.
Just det, jag klättrade upp på hästryggen igår kväll när jag med framgång jagat tre av fyra små i säng.

Barnen fick i tur och ordning rida sin kuse igår, nu har tre av dem avancerat till att våga trava också!
Alltså kände jag ett oemotståndligt sug efter att själv få äntra hästryggen!

Min gamla farbror till valack var mest förundrad över tilltaget.
Skulle det här vara nödvändigt liksom, han som hade det så lugnt och skönt i hagen med sina sällskapsdamer?
De å andra sidan, jagade upp sig något kolossalt på insidan av hagen, gnäggade och stod i.
Vad skulle det här betyda?
De ville också vara med.

En kort sväng i sakta mak och så släppa tillbaka farbrodern hos hans damer, som genast kom och ställde sig tätt inpå.
Ok då, fram med en borste och ta några tag över deras ryggar och sen insåg jag varför det brukar dröja ett bra tag mellan ridturerna.

Astma!
Tyvärr finns det två konstaterade djurslag jag inte tål, det ena är häst - det andra kanin.
Praktiskt, eftersom det är just häst och kanin vi har!

Att titta på dem brukar inte innebära några problem men att köra ner näsan i värsta bosset och stövet efter en rejäl avborstning - det är inget att rekommendera någon med astma.
Flåsande efter luft som en rekordelig blåsbälg i en större masugn, kom jag inharvandes efter droger att lindra den begynnande syrebristen med.
Tur att det faktiskt fanns kvar en endaste dos av mitt luftrörsvidgande, det hjälpte.

Snart dags för en tur till närmsta droghandel för införskaffande av nya medikamenter, om jag ska fortsätta roa mig med nattliga turer på fyrbeningarna - och det tänkte jag!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Vad fint! Fast det finns en poäng med att kunna andas...

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Usch, andas vill man ju utan problem. Jag tycker inte om att det heter "droghandel", apotek var bättre =)