onsdag 15 september 2010

Mitt-i-veckan-ledig!

Idag har jag varit lös och ledig - i alla fall barnlös - i drygt fyra timmar!
Man hinner med mycket på den stunden!
Snabbräd in till närmsta stad för införskaffande av förnödenheter i form av mat!
Samt en del lättjefullt strosande i andrahandsaffärer.
Ren lyx att inte behöva bevaka små-vilda-glada som lyckligt fyndar den ena hemskheten efter den andra i slika butiker.
Exempelvis hiskliga plastskärp, pryttligt porslinspynt och sönderlekta leksaker!

Istället fick jag tillfälle att fynda!
Virkad spets kan det aldrig bli för mycket av, inte heller madonnafiguriner!
Däremot insåg jag tyvärr att jag med råge fyllt min livskvot av rosablommigt porslin, allrahelst i form av små yttepytte kaffekoppar, så samtliga potentiellt fina fynd av den sorten, fick stå kvar på hyllan.

Sedan hastade jag hem och sopade ihop barnaskaran igen, samtliga hemmaboende är på rätt plats, flertalet sover också.

Det är säkert utmattande att vara mammalös också!

Inga kommentarer: