måndag 25 oktober 2010

Sanering

Tjoho, vad bra det är för Bam-Bam på förskolan!
Idag ville han inte bara att jag skulle försvinna iväg lite kvickt så han kunde ta itu med dagens hopp-och-lek, han ville inte gå hem heller när jag kom för att hämta!
Det tar jag som ett positivt kliv in i egen värld för hans del.

Han hade fått hjälpa fröken J att dammsuga också!
Märkligt sätt att få reda på det bara!?

J - Har ni centraldammsugare hemma?
Mångmamma - ?
J - Ja, Bam-Bam undrade vad sladden på dammsugaren var för någonting.
Mångmamma - ???

Just sladden brukar annars vara extremt poppis att dra i.
I tid och otid.
Helst otid!
Eller att sitta på dammsugaren så att jag nästan drar sönder slangen när jag försöker baxa runt snabeldraken över hemmets domäner!

Kul att gossen uppskattar lite hederligt städjobb borta i alla fall!
Här hemma återställdes ordningen raskt, sladden drogs det i, sittas skulle det ovanpå och hjälpa till vore att ta i i överkant med att påstå.
Snarare hindra framfarten när jag försökte undanröja spåren efter dagens eftermiddagsfika.

Och jo, jag fick lite vettigt gjort i förmiddags också.
Utan att sanera hemmet alltför mycket innan...

5 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh vad skönt att det går bra. Min Tjut älskar att dammsuga han med, han brukar få vara inne lite längre för att hjälpa fröken med det :)

Cicki sa...

Vad härligt att han trivs så bra där. Lite barnarbete då och då skadar aldrig så du får väl lära honom hur hemmadammsugaren fungerar....:-)

Esbe sa...

Minns att dammsugaren var en ganska rolig sak att leka med som liten. Och när man blev större så blev den en hund istället för något att sitta på :)
(En hund som åt upp allt äckligt på golvet...)

Tack för att du frågade efter mig :)

Kram på dej!

Milla sa...

Härligt att han trivs:)
Ler när jag läser din humoristiska beskrivning om snabeldraken.

Hmm, tänk så tidigt man lär sig att olika "roller" tar sig olika uttryck i andra miljöer:) Han börjar bli stor...Kram Milla

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Vad härligt att det går bra för Bam-Bam på förskolan.
Rally på dammsugaren känner jag igen, precis som det ska vara.

Tack fina du för kommentaren ;)
Ha en fin kväll
Kramiz