tisdag 16 november 2010

Med en klatschig rubrik, får man publik...

Intressant!?
Ju mer spektakulär en rubrik är, desto fler besökare rasslar till i statistikstaplarna!

Lyckokastet verkar ha varit att skriva om Olga Isabell, Patric Guérin och Marcos von Ring, tätt följt av en tvetydig rubrik likt denna.
Samt även en mer potentiellt blodig som den här, tidigare idag!

Har folk inget bättre för sig?
Än att hacka sig fram genom cybervärlden i jakt på sensationer?
Av statistiken att döma verkar det inte så?

Själv har jag varit seriös ikväll!
Både utvecklingsamtal i skolan för Sheriffens räkning och stormöte med stiftet.

Stiftet?
Växjö stift alltså.
Det är visst lite kris inom kyrkan, typ strömhopp ut ur Svenska Kyrkan, sviktande antal gudstjänstbesökare och taskiga skatteintäkter framöver.
Kanske kan behövas lite nytänk!?
Det är det vi roat oss med ikväll, jag och ett hundratal andra förtroendevalda inom kyrkan.
Information om hur en eventuell sammanslagning skulle kunna se ut samt fått tillfälle att vädra farhågor och tänka till.

Nytänk är bra.
Nu ska vi bara tänka färdigt också...

3 kommentarer:

Cicki sa...

Ja, det där med rubriksättningen kan man leka lite med ibland. Det funkar faktiskt. Man kan ju undra om folk inte har något liv....:-)

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Så kan det nog vara, med statistiken. Google är nog en bred väg in.
Hoppas det gick bra på samtalet ;)
Ha en fin dag

Anonym sa...

Tänkvärt ;)