lördag 20 november 2010

Trött och snörvlig mångmamma

Hårfager har varit på kalas, småkillarna har frossat i lördagsgodis och filmer, efter en filmfri vecka.
Storsonen funderar på mat, far-är-rar har sotat pannan och jag har med framgång undvikit att göra alltför många knop idag.
Vaknade med total nästäppa tidigt i morse, andades genom munnen några timmar innan det släppte.
Faktiskt första gången (peppar, peppar) denna höst jag känt mig lite racklig.

Tror jag ska göra de små sällskap i deras filmmarathon, om inte annat så för att sova en stund uthälld i soffan!?

Och snön har töat så gråvädret återtog sitt järngrepp om småländsk november...

4 kommentarer:

Cicki sa...

Krya på dig. Du har ju inte tid att vara sjuk nu när du ska bling-blinga inför julen.....:-)

Kom på varför jag inte pyntar så mycket numera. Jag har inte firat jul med mina barn på tretton år. Flera jular firade jag helt ensam efter skilsmässan. Det är där det sitter. Jag vill tona ner det hela nu för tiden.

Mångmamma sa...

Cicki; Tack! Ska ge mig på och kurera mig med den glögg far-är-rar kom hem med åt mig igår...
Det och en pepparkaka (eller sju) brukar göra underverk!

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Krya på dig ;)
Sitter här själv med förkylning och halsont :(
Ta en soffpaus du, det förtjänar du.
Ha en fin lördagkväll.

Milla sa...

Usch då, ja peppar peppar att man klarat sig hittills:)
Tycker det låter som en utmärkt ide´att slänga sig på soffan då man mår så där:/
Krya på dig.
Kram Milla