fredag 10 december 2010

Häxkonster och styrkeprov

Vet ni vad en sådan däringa stor IKEA-kasse, fylld med halvmetersved väger?
Nej inte jag heller!
Kan lova att det är bra hållfasthet i säckarna i all fall!
Många vändor fram och tillbaka mellan hus och vedbod, med säckar på pulkor för att kunna forcera snövallarna, har det blivit.

Tyvärr är det åtta trappsteg ner till källaren också där det inte går att dra pulka!
I alla fall inte än, även om skottningen är extremt eftersatt just i den trappan och det enda jag kan skylla på är mig själv och min lathet.
Lite mera snö och det blir en backe rätt ner!
Ved inför helgen finns inne och jag hann bli varm en extra gång.

Pysselkungen har tagit omtag på sin snuva de luxe, både ögon och näsa rinner och öronen värker i skift.
Nix, tror inte att det är öroninflammation, bara svullna hörselgångar av allt snörvlande!
En pyttebit vitlök inkörd i örat funkar bra som placeboeffekt!
Sonen är fullständigt övertygad om mina häxkunskaper och min läkeförmåga!
Bra.
Hoppas det funkar bara....

Ni andra får ha en trevlig helg, vi fortsätter nog med snörvlandet, pysslandet och hemmadrällandet!

9 kommentarer:

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Vad typiskt att det skulle ta om nu till helgen :(( Vitlök i örat?? Fungerar det verkligen. Jag ger extra nezeril nässpray för att öronsvullnad ska gå ner.
Kramiz och ha en fin helg

Milla sa...

Haha, en pulkabacke ner i källaren vore ju toppen, för veden.
Hmm, kanske en egen hustomte som stoppar in veden i pannan vore ett extra plus i kanten:)

Häxkonster är ju aldrig fel...Funkar det på lomhörda barn med, alltså de som väljer när och om de vill höra, skratt!

Önskar er en trevlig helg om än vitlöksdoftande, hihi.
Kram Milla

Mångmamma sa...

Flerbarnslivet; Garanterat ofarligt i alla fall, huruvida det är placeboeffekten eller verksamt på riktigt, överlåter jag till forskare att studera...:)
Milla; Vi HAR faktiskt en hustomte i källaren, tyvärr är han inte dresserad att ladda pannan med ved men likväl ha uppsikt över barn och djur, speciellt så här inför jul.
Sköter de sig inte, skvallrar han för jultomten!
Mina små-vilda-glada samt diverse små kompisar är helt övertygade om Albin-August existens - och vem vet...?

Karin sa...

Vitlök i örat fungerar, jag lovar. Det har jag kört med i många långa år både på mig och barn i olika dimensioner och storlekar.. Helst ska det vara en varm ylle-lapp på det onda örat också alternativ mössa. Jättekonstigt att plötsligt få använda mössa inomhus. Trevlig helg!

Mångmamma sa...

Karin; Yllemössa på sonen!Hemstickad, givetvis, :)
Jag tror faktiskt också att det funkar på riktigt med vitlök i örat, av alla mina barn är det bara en som fått penicillin för öroninflammation - och då var hon så pass liten och hade så ont att det inte var mycket att knota om.
Annars är jag restriktiv med att rusa iväg till doktorn i tid och otid, det mesta löser sig med lite husmorsknep!

Cicki sa...

Vitlök i örat har jag hört talas om förr att det ska funka. Har visserligen aldrig testat själv eftersom varken jag eller mina barn har varit speciellt öronkänsliga. Har man ingen vitlök så kanske det fungerar med att stoppa dit en Alvedon.....:-)

Anonym sa...

Haha, ibland är det bra med kreativitet ;) hoppas ni kryar på er i familjen.

Anonym sa...

Nu ska jag ploppa in en vitlök i örat! Jodå, jag har öronont, bihåleont och mer därtill. Men annars är det bara bra! Gamla huskurer är alls inte fel, synd bara att de glöms bort.
Ha en så bra helg som bara är möjligt!
/Småländskan

Mångmamma sa...

Cicki; det funkar!Mina har heller inte haft några större problem med öronen, bara ett barn har haft konstaterad öroninflammation och ätit penicillin.
Jag tror stenhårt att det är mitt vitlöksinpluppande som hjälpt!
Småländskan;Krya på dig med!