måndag 20 december 2010

Hej tomtegubbar...

Jag är så sjukt trött!
Lämpade av små-vilda-glada på sina platser i morse och tog mig in till stan för de sista klapparna.
Att jag inte skulle hinna med maten idag, det visste jag.
Att jag troligtvis inte skulle hinna med allt jag tänkt mig heller, det visste jag också.

Vad jag däremot inte hade insett var att alla smålänningar och alla samlade, sparade och uppplogade snövallar skulle vara just där jag tänkte vara!?

Vad gör folk i stan egentligen en tidig måndagsförmiddag?
Och var kommer all snö ifrån?

Är det....är det månne julvecka och toksnöande ute?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger inte att det är så men...det skulle kunna vara så ;)

Unknown sa...

Jag är så glad att jag har möjligheten att handla all mat via näthandeln vår ICA här i Landvetter har! Sparar timtal för mig!

Men vad gäller övriga julinköp så är det bara att ge sig ut och slåss med övriga Göteborgare! Att dessa absolut inte vet hur man handskas med snön gör ju inte saken bättre. ;-)

Lycka till med resterande julinköp!

KaosJenny sa...

Hoppas du sover gott och att imorgon blir bättre. Oftast hinner man inte allt man tänkt sig men det brukar ordna sig.

Anonym sa...

Nej, skyll inte på mig, jag var inte där! Däremot har jag varit och handlat idag, tisdag. Jag hann parkera, in i butiken, handla... innan alla andra var på plats. Jag säger som du, har folk inget annat att göra än att handla en tidig tisdagsmorron? (Jaja, du menade ju måndag, men det är lika med tisdag)
/Småländskan

Mångmamma sa...

Livet innan Liten; Du kan ha rätt...
Cissa; Ibland saknar jag min gamla lanthandel från urskogen i Östergötland där jag bodde tidigare.
Det var bara att ringa och sen få varor hemkörda varje eller varannan fredag!
Guld värt, både när det gällde mjölk och juice till en stor familj men även om jag kom på något annat!
Inte en extra krona kostade utkörningen heller!!!
KaosJenny; Tack, tyvärr har jag börjat hosta mig vaken nattetid men annars sov jag gott och imorgon blir det nya friska tag i shoppingträsket!
Småländskan; Var kommer alla människor ifrån? Trodde vi nästintill bodde i en glesbygdskommun men ack så jag bedrog mig...:)