onsdag 1 december 2010

Sjuka huliganer

Ännu en dag med alla barnen hemma.
Visserligen kunde nog Hårfager trampat iväg till förskolan men när alla bröder skulle vara hemma och drälla, kände hon för att vara hemma och terrorisera dem.


Bam-Bam har fortfarande ingen feber, däremot är han rysligt snorig.
Han och Pysselkungen får allt stanna hemma resten av veckan.
När sjukeriet väl börjar, går det runt i cirklar.


Sheriffen slapp dumstruten inatt, hans insats vid nattning av Bam-Bam med högläsning var värd en eloge.
Storsonen har vacklat upp, morrandes över ljudnivån.
Även om det sägs att de små-vilda-glada är sjuka, minskar inte decibelantalen.

Här får det bli innejulpyssel idag, trots gnistrande vacker snö och solsken ute.
Kyla kombinerat med snoriga barn rimmar illa.

Njut av vintern, det gör vi!

3 kommentarer:

Milla sa...

Ja även här härjar virus, sonen fick bli hemma idag med halsont & feber.Med -22 i morse & -18 nu så föredrar jag också innevistelse idag:)
Men vackert är det med vinter..
Hoppas er dag blir mysig med pysslande.
Kram Milla

Anonym sa...

Har du solsken? Här var det en dryg halvtimme med sol, jag rusade (nåja) ut och halkade omkring. Nu vräker snön ner igen! Men visst är det fint där ute. Synd att min kamera strejkar. Nu ska jag leta reda på en miniskruvmejsel och öppna kameran. Nånstans ska den finnas, det vet jag, men inte var! Har en hel uppsättning med miniskruvmejslar av alla de slag sedan "mina år med optikern".
Pyssla på nu och ha det bra!
/Småländskan

Unknown sa...

Hihi, det var väl för väl att han slapp dumstruten!

Kram!