måndag 17 januari 2011

Talanger

Det här med datum är jag ju rätt bra på.
Inte bara allas födelsedagar utan även namnsdagar, barns födelsedagar, kompisars bröllopsdagar, avlägsna släktingars bemärkelsedagar osv.
Lite tröttsamt blir det men med handen på hjärtat är det inget jag går och funderar över.
Det bara poppar upp, oftast samma dag som det "händer" något.

Typ; Aha, idag är det den 17 januari.
Få se nu...hm, just det. Det betyder att det har gått precis nio år sedan jag stod med ett positivt grav test i handen. Kul.
Och då åt jag ju lunch med H som jag knappt sett sedan dess.

Och just det, tre år senare åkte jag med en blomkvast till en kompis som hade fått samma resultat på sitt test.
Det betyder att det gått ett år sedan jag blev kapitalt missförstådd av en - vad jag trodde var - vän, som visade sig inte kunna läsa innantill, långt mindre mellan raderna, ja det var ju trist förstås.

Just det, det betyder också att vår gammel-gammel-gamla grannes äldsta dotter, som jag inte sett på snart 10 år, fyller 22 imorgon.
Så var det!


Är det någon som tvivlar på om jag är galen?
Jag är fullständigt övertygad om att jag stundtals skulle göra mig bra på ett zoo, bland andra utrotningshotade varelser.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Wow! Kan inte annat än imponeras å det grövsta!
Vilken gåva att minnas så bra. Håller sig det bara till siffror eller är minnet lika gott i övrigt?
Typ var boken lades och vems som ska vart och när.
Och inte minst vem som sagt vad. För det låter det på alla andra som att jag har väldigt svårt med!

Madlar sa...

Ett lätt drag av Savant?

Gafflan sa...

Hihi. Var glad åt att du kommer ihåg datum och bemärkelsedagar...sån var jag också men dom senaste åren vet jag inte vad som har hänt för det som inte står uppskrivet i almanackan finns inte.
Kram

Milla sa...

Vore bra med lite sällskap på zoo :)

Fisken sa...

Gud! Jag har labradorminne och är mest glad och tacksam hela tiden över att jag INTE minns allt.

Rebecka sa...

Det där med dåre och geni...

Mångmamma sa...

Katarina; Mestadels datum faktiskt.
Madlar; Misstänker att du har lite rätt...
Gafflan; Jag kanske också kommer till teflonåldern?
Milla; Skönt, då ses vi!
Fisken; Nja, ett och annat faller i glömska..
Rebecka; Dåre! Helt klart!