tisdag 25 januari 2011

Vardagens pris och lovsång

Jag måste vara Sveriges mest übersociala varelse.
Eller åtminstone den jag känner till bäst, vilket är nästan samma sak..

Idag blev det äntligen, äntligen vardag igen.
Med tidig morgon, barn uppradade i skonummerordning, skjutsningar, hopp-och-lek, utlokaliserade små, utfodringar, infodringar och skvaller så det stått härliga till!
Eftermiddagens arseniktimmar raskades över med ett leende i mungipan, far-är-rar hann knappt komma innanför dörren innan jag exploderade i långrandiga återberättelser om dagens lyckade förehavanden, mat trollades fram, smulor sopades upp och barn sopades i säng - fortfarande med ett leende på läpparna!

Jag mår som allra allra bäst när det är skrammel och brak omkring mig, helst med fler individer inblandade än den närmast sörjande skaran, även kallad familjen.

Tack och lov för vardagar!
Halleluja!

8 kommentarer:

Gafflan sa...

Gott att vara "tillbaka" :D

Caja: sa...

"Vardagar är de bästa. De är fulla av äventyr."
//Anne-Cath Vestly

Fast själv uppskattar jag lugnet i vardagen, tänk vilken tur att vi är olika.

;-D/caja

Unknown sa...

Jamenvisst! Det är ju sådana dagar man lever för! :-)

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Håller med. Vardagar fulla med rutiner att följa =)) Det är dagar för mig också.
Kramiz och ha en fin dag!

Karin sa...

Härligt att en frisk vardagsfläkt nått Mångmammans hus.. Då är allt som bäst!

Rebecka sa...

För ett tag sen skrev jag följande på facebook:

"mina grannar har mer fest i korridoren än någon annanstans. till dålig musik på kravallvolym. såklart.
‎(var btw tvungen att googla på "kravallvolym" för att se om det är ett ord som används av någon utanför min familj. fick en träff. min mammas blogg.)"

Kom på det apropå "arseniktimmar". Du och dina hemmasnickrade ord alltså...

Maja sa...

Låter fantastiskt! SÅ vill jag också vara...

Mångmamma sa...

Rebecka; Var ju tvungen att kolla själv, via google!
Både arseniktimme och kravallvolym verkar vara "mina" ord!? :)
Enda träffen som dök upp var just "mångmamma".
Hemsnickrade ord is da shit!
Maja; Jag kan faktiskt leka eremit också. Ibland. Fast ganska sällan...
Alla ni andra; Tack, känns kalasbra att det är som vanligt igen! Så länge det nu varar..