söndag 13 februari 2011

En stilla söndag

När mångmamma toktröttnar, somnar de små!
(Gammalt djungelspråk - eller något!)

Ärligt talat, klockan är faktiskt bara strax efter sju och de tre minsta är doppade i badet, tvättade, borstade, vattenkammade och sover på parad.
Jag hann få ett tokbryt innan de hamnade i säng dock.

Alla hemmets samlade leksaker hade av någon outgrundlig anledning, just idag, fått fötter och vandrade runt i hela huset!
Samtliga barn "var för trötta och ooorkade inte" plocka upp!
Trots elaka hot om stora stygga soppåsen, slutade det med ett inkonsekvent plockande, rivande och uppröjande av den ilsket svärande ömma modern.

Ok, jag tillstår att en och annan trasig leksak, diverse sönderrivna papper och trecentimeters färgpennor hamnade i soppåsen!
Imorgon ska Sheriffen få uppsöka vårdcentralen eftersom den här eländiga febern bara snurrar varv efter varv hos honom.

Jag är trött på både sjuka barn och leksaker med ben!

Utöver mitt ilskna sammanbrott har dagen varit helt ok, strålande sol, en långtur runt stoora hagens stängsel (över stock, över sten), för att kolla eltrådsstatus, hagskifte på hästarna, brödbak och pannkaksgräddning.

Nu är det kväll!

7 kommentarer:

Lippe sa...

Och nu kommer en, eller två frågor.
Vad för sorts hästar har ni? Hur många? När hinner du rida?
Det blev tre frågor...
Jag kommer på fler nu men jag nöjer mej med de här så länge ;)
Kramen ♥

Caja: sa...

...och skönt är det....att det är kväll alltså!

Kram/caja

Anonym sa...

Duktiga dej! Jag minns den ljuva tiden, golvet fullt av lego, fart och fläng. hur märkligt det än är orkar man. Allt har sin tid. Kram!

Karl sa...

Raska fötter springa... Känner igen det där med ben på leksakerna! Här har vi vadat runt i playmobil senaste veckan. Så fort det plockats upp så är sonen där och häller ut allt igen över hela vardagsrumsgolvet. Om och om och om igen.

Mångmamma sa...

Lippe; Mina två fjordingar och barnens lilla shettis. Tyvärr alltför sällan jag kommer mig för att äntra hästryggarna men de är vana vid att vara "gräsklippare och skogsmullar".
Gammelfarbror Verner är 20 i år och honom har jag köpt av "kapten Hansson i Öknehult" - om det är bekant!?
Han, hästen alltså, är en familjemedlem efter sina 13 år i familjen.
Pella 13, stoet, har jag haft sedan hon var lite drygt 2 och ridit in själv, så någon tävlingshäst är hon inte! :)
Sara, shettisen, har bara bott hos oss sedan förrförra sommaren och blir 10 i år.
Caja och Solveig; Tack. Även om jag morrar ilsket, skulle jag inte vilja vara utan det!

Nipe sa...

Leksaker är en styggelse...

KaosJenny sa...

*ler* igenkännande... Här springer det LEGO runt hela huset. Och skrot som Lillebror samlat ihop och som inte får plats i hans rum längre... Och klart man ska unna sig ett tokbryt ibland. Sov gott