fredag 4 mars 2011

Inte kul, inte kul alls

Det här är inge´ kul.
Sist jag hade feber var någon gång 1900-kallt.
Nu, helt utslagen.

Om det inte började göra så ilskeont i ryggen, hade jag fortfarande legat platt fall och sovit.
En trevlig sysselsättning jag ägnar mig åt alltför sällan - men ett dygn i sträck!?

Utan att ens orka ryta på de små!?

Och jag som hade lovat att hoppa in och hjälpa till med barnkören på söndagens gudstjänst!
Tror ni att jag står upp då?

Tänk - jag tvivlar å det grövsta!

(Tack för alla gulliga krya-på-mig-hälsningar också.)

7 kommentarer:

Nipe sa...

Krya på dig!! Kram till dig så här på fredagskvällen.

Katarina sa...

Usch tvi vale till att vara dålig!!
Krya på dig kvickt nu :-)

Piggelinkram till dig!

Lippe sa...

Kören får nog klara sig utan dej på söndag. Var rädd om dej och försök att vara uppe när du kan men håll inte på att tjura utan gå och lägg dej när kroppen inte orkar mera!
Krya på dej mera ♥

Y sa...

Åh, kramar! Du har nog fått en av de där flunsorna som drabbar en gång vart 10:e eller 20:e år. Svep in dig i filtar och kräv ompyssling. Synd på söndagen... :(

Rebecka sa...

Men hallå, krya på dig va. Vi måste ringas och pratas snart känner jag. Puss.

Black Iris sa...

Ojojoj,, vem som helst kan drabbas men man tror aldrig det ska drabba en själv.
Ta det nu så lugnt du kan med Sheriffen och alla de andra i närheten och framförallt KRYA PÅ DIG,..

Kram Maidi

Karin sa...

Ont i ryggen? Andas djupt! Gör det ont? Hosta! Gör det ont? Om svaret är ja bör du genast vända dig till någon i vit rock med jour. Lunginflammation orsakas ofta av Pneumokocker, det luriga med just de bacillerna är att de anfaller snabbt och aggressivt. Jag säger Lycka till och Krya på dig och drar strax till Värmland på fårfest. Min väninna har lovat släpa runt mig. Sist jag var ute och roade mig på egen hand var före jul 1990 kraftigt höggravid. Så jag åker med gott samvete. Nu ser du till att bli frisk. Kram