måndag 14 mars 2011

Kvällstankar

Två saker.

För det första har jag fått vara vuxen-utan-barn-och-leka-viktig på ett trevligt möte där jag inte, observera inte, är ordförande.
Likt förbaskat häver jag raskt upp min stämma i tid och otid om allt mellan himmel och jord.
(Höhö, himmel och jord - det var Kyrkorådet jag bevistade.)

För det andra sitter jag och fnular på motiveringen till morgondagens "Kvinnliga Blogg".

Okey då, en tredje sak också.
Imorgon återgår vi till vardag med tre gossar till skolan och de två minsta huliganbarnen med mig till kyrkans hopp-och-lek.
Som jag har längtat!
Tyvärr ligger extradotter P hemma hos sig och kvider med lunginflammation, så henne får jag inte träffa förrän tidigast om två veckor.


Håll tummarna nu för att vi slipper mer sjukeri denna sidan...2014!?

Bloggtant ska vara välkommen hit också!

4 kommentarer:

Småländskan sa...

Men alltså! Jag vet, ja jag bara VET, att du slipper sjukeriet inom 2 veckor! Ska vi tumma på det? Eller ska vi satsa en Harry Boy på att jag har rätt?

Karl sa...

Här får det gärna dröja några år också. Verkar vara vintern då sjukdomarna aldrig tog slut. Håller tummarna för att alla som blir friska får förbli friska. Länge!

Mångmamma sa...

Småländskan; Tack för dina siargåvor, det vill jag gärna tro på.
Harry Boy tror jag däremot inte på...:)
Pappa K; Instämmer bara lakoniskt, denna vintern ett...liv? Känns det som i alla fall...

Småländskan sa...

Fegis!! *s*
Men ok då.