onsdag 9 mars 2011

Mitt-i-veckan-trött

Tack för alla glada tillrop om mitt senaste hyss med "veckans kvinnliga blogg".
Ni får hemskt gärna komma med tips och förslag på duktiga kvinnor som bör uppmärksammas.

Annars är jag mest extremt marstrött, sliten efter en lång vinter som ännu inte har vett att ge sig.
Visserligen började dagen med två små ystra gossar som kom farandes och studsade upp i min säng, glatt pladdrandes redan kvart i sex i morse.
Och då hade Hårfager legat och feberynkat på mig hela natten, så dagen har varit tillräckligt lång nu.

Jag har stoppat små i sina sängar, ved i pannan, disk i maskin och mig själv i min egen säng.
Nu är det natt för trötta mångmammor.
Vi hörs imorgon.

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Veckans kvinnliga Blogg är väl inte alls ett hyss, det var ett mycket bra initiativ. Min princip är att om man får en chans att backa upp en kvinna så ska man göra det (uppbackningskvotering ;-)) Skojar bara, jag backar upp även män men jag söker aktivt efter kvinnor eftersom män ofta blir uppbackade av bara farten. Heja Dig Mångmamma Kram

Milla sa...

Utan hyss vore världen trist...Jag gillar ditt initiativ av den enkla anledningen att det ger möjlighet att upptäcka fler glädjespridare här i världen.
Kram

Småländskan sa...

Jahapp, nu kommenterar jag ditt onsdagsinlägg, tror jag. Jag är lite sen i starten numera. "Förr" (!!) var jag snabbstartare, i alla fall vad gällde att springa snabbt och att fatta snabbt. Nu varken springer eller fattar jag snabbt.
I alla fall hade jag en snabbstartardag i går, den tog inte slut förrän framåt kvällen. Ny snabbstart i morse, trots den inte var planerad. Den var så snabb
så jag var tvungen att stänga av snabbtvätten jag hade på gång, för att snabbstarta till jobbet! Nu känns det som att "det är säsong igen".
Barnbarnet ringde just, berättade lite om allt och inget... sen (när vi lagt på luren)
efter några minuter kom jag på att "guuud vad jag längtar efter honom, jag vill hämta honom på dagis i morron, vi ska laga mat tillsammans, han ska sova över här och vi ska ha en skön lördagsmorron med en långfrukost i pyjamasen tillsammans". Men det skulle vi inte, enligt hans mamma, som sa att det var annat planerat!
Jahapp...