måndag 28 mars 2011

Ninna Ninna Ninanna...boktips!

Vet ni, jag är en infernaliskt ofattbart snabbläsande person, det har jag ju sagt tidigare.
Men sedan i torsdags kväll har jag läst tre romaner, varav två lite tjockare.
Christina Herrströms; Leonetines Längtan.
Louise Boije af Gennäs; Ingen mänska en ö
Anna Gavaldas; Tillsammans är man mindre ensam.

Ja, jag la ner mina tyskaförsök med "Zusammen ist man weniger allein", insåg att min saligen avsomnade skoltyska inte lämpade sig för de nyanser som trots allt finns i boken.

Alla har sina poänger men som en kort sammanfattning kan jag påstå, att vill du läsa en feelgood-roman, välj Anna Gavalda.
Om du vill bli arg, bryta upp och gå vidare - välj Herrström.
För mer lättsmälta funderingar över hur det kan vara relativt ung och göra svåra val, ta ansvar och fatta beslut - välj Gennäs.

Gissa vilken som var min favorit!

7 kommentarer:

Småländskan sa...

Nej, jag gissar inte. Jag har bara läst "Tillsammans är man.." och den tyckte jag mycket om, som du redan vet!

KaosJenny sa...

TAck, boktips är alltid välkommna. Jag brukar säga att jag inte sträckläser. Man blir ju ständigt avbruten i det Kaosiska hemmet, jag hetsläser så ofta och där jag kommer åt ;-) Kram

Eva H sa...

Å jag har inte blivit färdig att skicka den däringa boken än, så du behöver inte rusa till brevlådan efter den än. Men snart....ska jag ta mig samman.. kanske redan imorgon, how knows?

bokhyllan sa...

Gissar på A. Gavalda! Toppenbra bok. Har både läst och lyssnat på den. Sett filmen också. =)

Le Loup sa...

Jag gissar inte heller...Jag har inte läst den boken av Anna Gavalda, men "Jag älskade honom." Den var mycket bra.
Själv läser jag Måns Kallentoft nu, jag har undvikit honom eftersom jag är en sådan kärring mot strömmen och det var sådan hausse om honom, men jag måste säga att han har ett särdeles språk. Än så länge är den mycket bra. Midvinterblod heter den förresten.

Mamma Mimmi sa...

Herregud människa - du läser mer på en helg än vad jag hinner med på fem år. Är iaf nöjd med att jag har accepterat att man får lov att föredra fakta framför skönlitteratur - hur okulturellt det än blir, men trädgårdstant blir jag ändå.

Givet att jag är med och pushar för ditt kvinnliga blogg initiativ. Du "gillar" väl Kul på riktigt på facebook?!? ;-)

Karin sa...

Du läser annat än Jula reklamblad du! Vad har du för knep? Spikmatta under kroppen och en termos kaffe under kudden? Jag vill så gärna läsa men just nu somnar jag hopplöst hur bra boken än är. Inbillar mig att det blir bättre när sommarkvällarna kommer.. Och efterdyningarna efter vinterns diverse åkommor flyger bort. Jo, då måste det bli bättre. Lite Blutsaft på det också så kanske blir jag 21 igen.. Du har tagit upp så mycket bra på sista tiden - ingen utmattning hos dig inte! Receptet tack! Kram!