onsdag 20 april 2011

En medicinsk åkomma, hittills okänd för läkevetenskapen...

I ett anfall av sinnesförvirring, tyckte jag att det skulle vara en strålande idé att ta hem två killkompisar till mina äldsta små gossar idag.
Det var det på sätt och vis också - om vi bortser ifrån den lilla detaljen att de två minsta, Hårfager och Bam-Bam - genast kände sig manade att höja ljudnivån ytterligare några tiotals decibel.

Kan man drabbas av galopperande tinnitus?
I så fall har jag det efter två timmar med 6 barn mellan 3 och 10 år.

Extragossarna sköter sig givetvis oklanderligt men mina egna...

Tror inte jag skulle komma till min rätt på en förskola.
Inte utan hörselskydd.

3 kommentarer:

Milla sa...

*ler* Efter mina år på förskolan säger jag;
- Va!
*blink*
Hoppas att ljudnivån idag blir av den humanare sorten !)
Kram

Lippe sa...

Som fd förskollärare kan jag ju nämna att just hörselskador hör till yrket.....

Hanna sa...

Man har ju gjort mätningar på förskolor och sett att ljudnivån oftast ligger över den i tunga industrin på ex.vis Volvo. Arbetsskada någon? Nej, just det, inga ersättningar för sådana arbetsskador, inte när man arbetar med människor. :(