tisdag 26 april 2011

Inställd tisdag

Den efterlängtade vardagen blev inte precis som jag förväntat mig.
Jag vaknade genomförkyld och insåg att någon tur med de yngsta till kyrkans hopp-och-lek stod inte med på dagsplaneringen.

Istället fick far-är-rar ta iväg skolgossarna till skolan och själv lurvade jag i sakta mak ut i växthuset för att se vilken förödelse lammet hunnit ställa till med under natten.
Ingen!
Istället kom han glatt viftandes på svansen, för att få sin morgonflaska, komma in i köket och kissa ordentligt, för att sedan svansa runt benen på oss.

Förmiddagens aktivitet har bestått i att dricka kaffe på verandan, plantera om - och ut - två jordgubbsplantor i amplar, sprida pinnar omkring sig (barnen) och producera en oförsvarligt stor mängd glitterlimsbemängda teckningar!

Jag är redan matt!

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Hmm. Jag hade gärna ställt in tisdagen fast jag inte är förkyld för fy farao vad jag är trött idag. Några ynka dagar extra ledighet och så får man äta upp det med stora tuggor.
Krya på dig!
Kram

Milla sa...

Trist att starta med förkylning så här efter den härliga påskhelgen :/
Hoppas orken återvänder i samma fart som glitterteckningarna producerades :)
Kram

Cicki sa...

Krya på dig.