torsdag 21 april 2011

Såsom en fjäder lätt...

Det här är så dumt så jag tror inte mina ögon när jag läser eländet!

Jag tycker vi inför generellt kjoltvång för samtliga spelare - oavsett kön - så kanske även herrbadmintonen kan bli lite skojsigare att titta på.
Ja, inte för att jag skulle se det ändå, sport är ungefär hur tråkigt som helst i min värld men de som gillar att titta på sport kanske skulle uppskatta manliga ben med en fladdrande liten vippig kjol över baken!?

Eller är intresset så erbarmligt lågt för badminton utförd av damer/kvinnor, att det måste lockas med kvinnlig fägring för att någon, någonstans ska uppbåda engagemang nog för att glo på det?
I så fall kanske det är bättre att lägga ner sporten?
Eller gilla läget och hoppa runt efter en fjäderboll med ett spensligt racket i handen - utan publik och eventuella sponsorpengar?

4 kommentarer:

Le Loup sa...

Men, då!
Den där mulliga mansgrisen vill jag se i kortkort kjol hoppa runt på en bana så får han se själv hur roligt det är! Med rosett i håret och läppstift!

Rebecka sa...

Jag tänkte likadant! Kjol för alla. Tänk om jag vill se mansben när jag tittar på sport (händer ju så ofta, men ändå!).

Cicki sa...

Vilket århundrade lever de i? Om jag vore tjej och spelade badminton skulle jag sluta på direkten om ett sådant krav kom.

KaosJenny sa...

Mhm, så korkat... finns det verkligen inte andra saker som dylika herrar (för det är tyvärr garanterat herrar) kan bry sina huvuden med än kläder när man spelar badminton? Eller kanske är det harm reduction att ha dom att tänka på sånt, det kanske är såna där "stortänkare" som fixar krig och miljöförstöring...

Rätt tänkt, klart killarna ska ha något klädtvång också om tjejerna ska ha det...
Glad påsk och Kram