onsdag 20 april 2011

Språkförbistring

Jag gillar ord.
Gärna hemsnickrade och mer eller mindre självpåkomna.
Ibland blir jag påmind om att jag inte är helt begriplig för min omvärld, som när jag använder mig av tautologier.
Eller den absoluta favoriten - kontaminasammanblandningar - dvs kontaminationer.

Någon dag, vilket år, som helst ska jag upprätta en mångmammiansk ordlista - en parlör helt enkelt - för de som vill sluta hicka till när jag häver ur mig ord, mer eller mindre välbekanta enligt SAOL.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, en mångmammiansk ordlista! Det ser vi fram emot! ;-)

Språket i din blogg är bara så fantastiskt, det är en fröjd att läsa dina inlägg! :-)

Mångmamma sa...

Cissa; Tack! :)

Le Loup sa...

Du vet att SAOL har ett dagens ord, va? (sade hon som älskar ord också)