fredag 10 juni 2011

Dagen efter

Ibland är det skönt att ha fel.
Bam-Bam lät bli med att kissa i min säng, sovmorgon fick jag också - längre än bara till klockan åtta.
Småttingarna rumlar fortfarande runt i pyjamas och det känns helt ok att det regnar idag.

Studenterna har börjat röra-på-sig med, jag har nog hört att duschen fått göra tjänst men än så länge har de inte visat sig vid något frukostbord.
Eftersom storsonen börjar sitt nya liv som vuxen på måndag med heltidsjobb, tänker jag inte grymta över sena morgonvanor en endaste dag!

Nu är det bara en vecka kvar av fulltecknad och dubbelbokad kalender, sedan börjar ett långt lov.

3 kommentarer:

Madlar sa...

Tack o lov, snart börjar vi ana gluggar i kalendern. LÄNGTAR efter ledigt!

Barnens Hjältar sa...

Jag tycker det är skönt att inte behöva ställa klockan på morgonen (två av barnen skall ha fritids ett par veckor till på egen begäran såde skall upp iofs)men jag tycker inte om den långa avsaknaden av rutiner som lov innebär. Jag får planera in en massa så barnen håller sig på den "vill vara med" vänliga sidan.

Johnna G sa...

japp, snart lugnar det ner sig...